• Csernus Tibor, Kenyerek

Kiállítva és reprodukálva:

– Csernus Tibor. Párizs, Galerie Claude Bernard, 1982. március, katsz.: 5.
– Csernus Tibor festőművész retrospektív kiállítása. Budapest, Műcsarnok, 1989. katsz: életmű válogatás/67.


Év
1980

Technika
Olaj

Anyag
Vászon

Méret
50x73 cm

Jelzés
J.ho.: Csernus 1980

Kategória
Festmény

Megosztom másokkal:

Csernus Tibor

Csernus Tibor

Kondoros, 1927 – Párizs, 2007

1946-1953 között a Képzőművészeti Főiskola festő szakán tanult, ahol Bernáth Aurél volt a mestere. Már ekkor a modern francia festészet, elsősorban a kubizmus foglalkoztatta. Nyaranta a szigligeti művésztelepen dolgozott, André Derain hatása alatt tájképeket készített. 1954-1964 között könyveket illusztrált és plakátokat tervezett. 1957-ben Párizsba utazott, ahol megismerkedett a két világháború közti francia piktúrával, az automatista kalligráfiával. Elsősorban George Mathieu és Hantai Simon, a szürrealisták közül pedig Max Ernst és Yves Tanguy voltak rá nagy hatással. 1964-től Párizsban élt. Az 1970-es években a hiperrealizmus felé fordult. Főként fotografikus hatású műteremrészleteket, csendéleteket festett. Az 1980-as években Caravaggio stílusában készített többalakos, „ál-akademikus” akt-kompozíciókat, bibliai jele-neteket és csendéleteket. A Az 1990-es évek legimpozánsabb, nagyméretű, expresszív-realista sorozata a Szajha útja volt, amit William Hogarth metszetsorozata nyomán vitt vászonra. Virtuóz festői stílusára egyaránt hatott a moziplakátfestészet, a szürnaturalizmus, a hiperrealizmus és a szocreál hagyománya is.

Megosztom másokkal:
Csernus Tibor, Kenyerek

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* Kötelező kitölteni
A hírlevél feliratkozással hozzájárulsz ahhoz, hogy megadott személyes adataid kezeljük. Az adatkezelésről további tájékoztatások itt érhetőek el.