• Barcsay Jenő, Festőállvány I.

Proveniencia:

– korábban a Dévényi-gyűjteményben (1977–2006)

Kiállítva:
– Szentendrei festők kiállítása. Esztergom, Balassa Bálint Múzeum, 1966. katsz. n.
– Dévényi Iván gyűjteménye. Győr, Múzeumi Képtár, 1977. katsz. n.
– Modern magyar festészet legszebb képei II. Budapest, Kieselbach Galéria, 2004. szeptember 18–26. kat. n.

Kiállítva és reprodukálva:
– Az esztergomi Dévényi-gyűjtemény kiállítása. Esztergom, Balassa Bálint Múzeum, 1983. katsz.: 16.
– 20. századi magyar művészet Dévényi Iván gyűjteményéből. Budapest, Kassák Emlékmúzeum és Archívum, 1993. október 9. – december 5. katsz.: 9.
– A magyar festészet rejtőzködő csodái. Válogatás magyar magángyűjteményekből II. Budapest, Mű-Terem Galéria, 2005. szeptember 10. – október 9. 285.
– A Dévényi Gyűjtemény. Budapest, Mű-Terem Galéria, 2006. szeptember 13. – október 7. kat.: 25.
– Barcsay Jenő – A festő, a tanár. Hódmezővásárhely, Tornyai János Múzeum, 2015. május 17. – szeptember 06. katsz.: 112.

Reprodukálva:
– Modern magyar festészet 1919–1964. Szerk.: Kieselbach Tamás, Budapest, 2004. ksz.: 1442.

Hátoldalon címke: Műcsarnok 510


Év
1961

Technika
Olaj

Anyag
Vászon

Méret
50x23,5 cm

Jelzés
J.j.l.: Barcsay

Kategória
Festmény

Megosztom másokkal:

Barcsay Jenő

Beszterce, 1900. – Budapest, 1988.

A  Képzőművészeti Főiskolán 1924-ben végzett, mesterei Vaszary János és Rudnay Gyula voltak. Ösztöndíjjal élt Párizsban, Itáliában  járt tanulmányúton.  1929-ben fordult meg először Szentendrén. Élete végéig Szentendrén és Budapesten alkotott. 1945-től a Magyar Képzőművészeti Főiskolán tanított.  Művészeti anatómiát és szemléleti látszattant tanított. Megírta és -rajzolta az európai művészeti anatómia oktatás legfontosabb könyvét, melyet számtalan nyelvre lefordítottak és napjainkban a világ minden táján használják a művészeti oktatásban. Művészeti anatómia professzorként a XX. század második felének szinte valamennyi képzőművészét tanította, sokukra élethosszig tartó hatást gyakorolt. Korai korszaka után a 30-as években kezdte kialakítani saját kubisztikus stílusát főként szentendrei tájakról készített képein. Festészetében központi téma a nőalak és a szentendrei házak. Az 1960-as évektől egyre szigorúbb geometrikus munkákat készít, melyeket a végletekig redukál. Jelentős a murális munkássága is. Források: arcanum, artportal

Megosztom másokkal:
Barcsay Jenő, Festőállvány I.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* Kötelező kitölteni
A hírlevél feliratkozással hozzájárulsz ahhoz, hogy megadott személyes adataid kezeljük. Az adatkezelésről további tájékoztatások itt érhetőek el.